BÖLGE Haber Girişi : 19 Eylül 2018 20:03

KARSDAK Ağrı Dağı'na Türk Bayrağı Dikti

KARSDAK Sporcuları 30 Ağustos Zaferi dolayısıyla 7600 metre mesafe kat ederek Ağrı Dağı zirvesine çıkarak Türk Bayrağı açtılar.

Kars Olay- Doğu Anadolu Bölgesi'nde bulunan ve  Türkiye'nin en büyük dağı olan Ağrı Dağı jeolojik konumu, Büyük Tufandan sonra Nuh'un gemisine ev sahipliği yapması dolayısıyla efsanevi özelliği olması dolayısıyla sporcuların ilgisini çeken Ağrı Dağı'na Karslı doktor Alpay Alibeyoğlu ve KARSDAK Sporcuları 14 saatlik zorlu bir tırmanış sonrası 7600 metre mesafe kat ederek zirveye ulaşıp 30 Ağustos Zafer Bayramı anısına Türk Bayrağı açtılar.

Ağrı Dağının zirvesine zorlu tırmanış gerçekleştiren KARSDAK Spor Kulübü Başkanı Erdal Ercan ile üyeleri Muzaffer Koçak, İnan Ercan, Ömer Çapkurt, Yakup Raşitoğlu, Emrah yıldız ve Alpay Alibeyoğlu'nun bulunduğu 7 kişilik dağcı ekip tırmanış sürecini şöyle anlattı.

"30 ağustos tarihinde Doğubeyazıt’tan yola çıktık ilk gün 8 saatlik yürüyüş ile 3200 kampına vardık geceyi burada geçirdikten sonra ertesi gün 4200 kampına hareket ettik 6 saat sürdü ve geceyi 4200 kampında geçirdikten sonra gece 02.00 da zirve tırmanışına başladık son 200 metre irtifayı krampon ve özel ekipmanlarla aştıktan sonra saat 07.00 de zirveye vardık bayrağımızı açtık 8.00 de inişe başladık 12.00 de 4200 kampında grubun bir kısmı dinlenmeye geçti bir kısmı inişe geçti ve faaliyeti tamamladı gerek hava şartları gerek grubun motivasyonu son derece iyiydi Türkiye’mizin en Yüksek dağının zirvesine KARSDAK sporcuları olarak bayrağımızı astık herhangi bir olumsuzluk yaşamadık."

Kaynak: KarsGüncel

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.